آموزشگاه موسیقی گام

 

آموزش تئوری موسیقی در کرج

آموزش تئوری موسیقی در کرج

آموزش تئوری موسیقی در کرج

آموزش موسیقی گام موزیک ارائه دهنده آموزش نوین آموزش تئوری موسیقی در کرج بر اساس جدیدترین متدهای آموزشی است. این آموزشگاه با مدیریت جناب آقای شهرام فقیهی و تلاش جمعی از برترین دانش آموختگان و اساتید کرج، آموزش های تخصصی موسیقی خود را به علاقمندان یادگیری ارائه می‌دهد. 

آموزش تئوری موسیقی در کرج

برخلاف باور عموم و خصوصا فراگیران موسیقی، آموزش تئوری موسیقی در کرج بخش خسته کننده بدون کاربردی نسیت. بلکه آموزش تئوری موسیقی می‌تواند بخشی فوق العاده مهیج و سرگرم کننده باشد.  ما در این مقاله قصد داریم برای شما ایده‌هایی را مطرح کنیم که براساس اجرا و بکار گیری آنها، آموزش تئوری موسیقی برای شما و هنر آموزان به راحتی و قابل درک باشد.

آموزش تئوری موسیقی در کرج


ایده ی کاربردی اول:

هنرآموزان را تشویق کنید که تئوری‌ها را درزمانی که آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش می‌دهند آموزش ببینند.

به تجربه ی سال‌ها آموزش و تدریس تخصصی موسیقی به هنراموزان عرض می‌کنیم که اغلب تصور می‌کنند یادگیری و گذراندن دوره های تئوری موسیقی لازم و ضروری نیست. در صورتی که ما این دیدگاه را کاملا رد می‌کنیم و با قاطعیت میگوییم که در صورت صرف زمان و آموزش تئوری موسیقی به راحتی میتوانید حتی با گوش سپردن به اهنگ‌های مورد علاقه‌تان نشانه ها و وجود اصول صحیح این تئوری‌ها را در آن دریابید

آموزش تئوری موسیقی آموزشگاه گام

آموزش تئوری موسیقی در کرج


آموزش تئوری موسیقی در کرج
زیر نظر اساتید شناخته شده و مجرب گام موزیک برگزار می‌گردد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی
اساتید گام موزیک در سایت آموزشگاه موسیقی گام می‌توانید با مدرسین ما و همچنین روزها و ساعات حضور ایشان در آموزشگاه، آشنا شوید
.

ایده کاربری دوم:
استفاده از فلش کارت‌ها و استفاده از ترکیب بازی و یادگیری در کلاس

شما می‌توانید با خلاقیت خود تعدادی فلش کارت درست کنید و به هنرآموز یک کارت ارائه بدهید. به گونه ای هر کارت بتواند گروهی از نت‌ها را به نمایش بگذارد. برای مثال یک کارت نشانگر چهار نت باشد. چهار نت همان چهار نت هشتم است. این کارت همچنین می‌تواند دارای دو مقدار ترکیبی از یک ریتم ساده نیز باشد.
سپس فلش کارت‌هایتان را بین اعضای کلاس پخش کنید. برای شروع بازی و شروع آموزش، با ریتمی خاص کف دست‌هایتان را به هم بکوبید. حالا از هنرآموزانتان بخواهید با نگاه کردن به کارت‌هایشان آن ریتمی را که اجرا کردید پیدا کنند و کنار هم بچینند.

 در ادامه سعی کنید اجرا ها را پیچیده ترکنید و به ریتم‌ها طول بیشتری بدهید. انجام این بازی‌های آموزشی تاثیر بالایی در درک و فهم نتها و اهمیت توسعه دهی حافظه موسیقایی آنها دارد. این مشارکت گروهی در بازی های آموزشی همچنین باعث یادگیری بیشتر در به وجود آوردن ریتم‌های جدید نیز می‌شود.

ایده کاربردی سوم:
ایجاد تحرک و جوش و خروش مضاعف زمان شرکت در کلاس های تئوری

عدم تحرک و یکجا نشینی اصولا در گروه های سنی پایینتر و خردسالان خارج از حوصله است. در صورتی که آموزش در این گروه سنی ایجاد انگیزه نکند تلاش برای جلب توجه و تمرکز بسیار سخت خواهد بود. ایده طلایی و راهکار پیشنهادی ما این است که در هنگام آموزش نت‌ها به بعضی از آنها ارزش گذاری کنید. به عبارتی بعضی نت ها را با دادن حرکت در هنگام نوشتن می‌توانید مورد توجه بیشتری قرار بدهید. یا حتی زمانی که قرار است نت‌های چهارم یا همان نت هایی که به نت‌های قلاب دوزی معروفند را  با انتخاب یک اسم جدید، مثلا نت های مخصوص راه رفتن همزمان با ایجاد حرکات هنگام راه رفتن  و جنبش خاص ادا کرده و اموزش دهید.  از این ترفند برای آموزش سایر نت ها هم می‌توانید بهره بگیرید.  

تئوری موسیقی

آموزش تئوری موسیقی در کرج

اگر خواهیم به دو رکن اصلی و مهم از آنچه که تئوری موسیقی را می‌سازد اشاره کنیم باید بگوییم ابتدا صدا و سپس ریتم شاخصه های با ارزش تراز اول هستند. تئوری موسیقی به تحلیل نتهای موجود در ملودی قطعات می‌پردازد که بیشترین دقت بر روی ریتم ها هماهنگی بین اجزاء قطعات است. در کل می‌توان گفت تئوری موسیقی به بررسی مکانیک موسیقی، نحوه کارکرد موسیقی، پویایی و دینامیک، نرمی و سختی اصوات و فواصل می‌پردازد.

تئوری موسیقی از قرنهای گذشته ابداع شده و به تدریج کاملتر شده است.
اگر بخواهیم تئوری موسیقی را از جنبه های دیگر هم برسی کنیم می‌توانیم آن را با قوانین ریاضی هم بررسی کنیم که در این صورت قوانین موجود بین تئوری موسیقی و ریاضیات بر هم صادق است.

تئوری موسیقی شاخه‌ای تخصصی از رشته موسیقی است. کسی که در این زمینه کار می‌کند باید با انواع صدای نت‌ها، تشخیص نتها بر روی حاملهای مختلف، فاصله‌ها، میزانها، ریتمها، گامها و مدها، علائم اجرایی و دینامیکی و تکنیکی موسیقی آشنا باشد.
اهمیت تئوری موسیقی به قدری است که نوازندگانی که شناختی از آن ندارند با نوازندگانی که به آن تسلط دارند در دسته‌بندی یکسانی قرار نمی‌گیرند. تئوری موسیقی پیش‌نیاز قطعی دروس سلفژ، هارونی، آهنگسازی نیز می‌باشد.

آموزشگاه موسیقی گام همه روز غیر از جمعه‌ها از ساعت ده صبح تا هشت و نیم شب پاسخگوی تماس شما عزیزان می‌باشد. جهت مراجعه حضوری آدرس ما : کرج ، خیابان شهید بهشتی‌، نرسیده به سه راه گوهردشت، نبش ده متری انقلاب می‌باشد.

در صورتی که به یادگیری موسیقی و سازهای خاصی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که آکادمی گام موزیک را از طریق لینک های زیر دنبال کنید. 

آموزش سازدهنی کرج

اموزش تخصصی گیتار کرج

تدریس  ساز ویولن کرج 

4 نظر
  • اکبر عباسی
    نوشته شده در 14:45h, 27 آوریل پاسخ

    تئوری موسیقی واقعا یه پیش نیاز هست برای دروس آهنگسازی سلفژ و هارونی و اهمیت خیلی زیادی داره

    • GammMusic
      نوشته شده در 14:20h, 19 سپتامبر پاسخ

      درود بر شما جناب عباسی عزیز. بله کاملا درست میفرمایید. با تشکر از همراهی شما

  • افسانه ابراهیمی
    نوشته شده در 14:52h, 27 آوریل پاسخ

    سلام
    برای آموزش تئوری موسیقی باید حتما در رشته های دیگری از موسیقی هم تبحر داشته باشیم یا یک شخص مبتدی که هیچ آشنایی با موسیقی و آهنگسازی نداره هم میتونه در این کلاسها هم شرکت کنه؟ ممنون میشم جواب بدید

    • GammMusic
      نوشته شده در 14:19h, 19 سپتامبر پاسخ

      درود بر شما افسانه عزیز. آموزش تئوری موسیقی یکی از مهمترین بخشهای آموزش موسیقی است که نیاز به هیچ تجربه قبلی ندارد. تنها داشتن علاقه و تمرکز و تمرین برای یادگیری کافی است.

ارسال دیدگاه