آموزشگاه موسیقی گام

 

آموزش گیتار در کرج

آموزش گیتار در کرج

آموزش گیتار در کرج



آموزش گیتار در کرج بصورت تخصصی در
آموزشگاه موسیقی گام به صورت گروهی و خصوصی در سبک‌های مختلف برگزار می‌شود. گیتار سازی است که راجع به پیشینه آن و اینکه خاستگاه آن کدام کشور می‌باشد نظرات مختلفی وجود دارد.
اما در کشور ما جزو سازهای بسیار محبوب به شمار می‌آید، و آکادمی موسیقی گام مرکز آموزش گیتار در کرج پیشرو در آموزش این ساز محبوب می‌باشد. گیتار سازیست با توانایی‌های فراوان که توسط آن می‌توان هارمونی‌های پیچیده را با صدای دقیق تولید نمود، و در سبک‌های مختلف موسیقی از آن بهره برد.

آموزش گیتار در کرج
مطالعه بیشتر: یادگیری اصولی پیانو در کرج

کوک کردن درست این ساز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است و برای یک کوک دقیق میتوانید از مدرس خود کمک بگیرید. برای خرید گیتار نیز حتما همراه با یک فرد متخصص مشاوره کنید تا بتوانید سازی با کیفیت و مناسب با سبک مورد علاقه خود انتخاب کنید. زیرا گیتار انواع مختلف دارد که هرکدام مختص سبکی خاص از جمله کلاسیک،فلامنکو، پاپ، راک، جز، پاپ راک و … می‌باشند. هنگام خرید گیتار معمولا علاوه بر تست و نواختن، به صاف بودن دسته گیتار، فاصله دسته تا سیم گیتار، وزن، جنس چوب… نیز توجه می‌شود.

برای هنرجویان خردسال نیز گیتار سایزهای کوچک موجود می‌باشد.

تدریس گیتار در کرج - کلاس گیتار در کرج

یکی از عوامل موثر در انتخاب سبک، مربوط به سوابق شنیداری شماست که بیشتر، قطعات چه سبکی را شنیده اید. ساز گیتار به دلیل صدای گرم و گوشنوازی که دارد توجه بسیاری از افراد علاقمند به موسیقی را به خود جلب کرده است. کلاس‌های آموزش و تدریس گیتار در آموزشگاه موسیقی گام و توسط اساتیدی که در این رشته تحصیلات آکادمیک و تجارب فراوان آموزشی دارند برگزار می‌شوند.

ما بنا بر تجربه سال ها تجربه موفق در امر آموزش و تدریس گیتار  در کرج معتقدیم که تدریس گیتار یک هنر است. بنابراین روش‌های مختلفی هم بررای ارائه  و آموزش آن  نیز وجود دارد. اما آنچه اهمیت دارد آشنایی شما با اصول تدریس گیتار در گام موزیک است. قصد داریم تا در ادامه به برخی از بهترین روش‌ها برای تدریس گیتار  در کرج اشاره کنیم.
اولین و مهمترین قدم آغاز با آموزش اصولی است. برای آموزش گیتار در کرج بهتر است از شروع با اصولی مانند آکوردها، تکنیک‌های پایه و همچنین آموزش‌های نت‌خوانی شروع کنید. نگران نباشید ما در آکادمی تخصی آموزش گیتار کرج به تمامی این پیش نیازها فکر کرده‌ایم تا به بهترین شیوه و آسانترین روش آن را آموزش ببینید.

آموزش گیتار در کرج

در قدم دوم تشویق به تمرین کردن بسیار اهمیت دارد. برای موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر در نواختن و گیتار، مدرس باید تمرین و تکرار مستمر را در  به فراگیران حاضر در کلاس گیتار تشویق کند. بانبراین بهتر است به آن‌ها یادآوری کنید که برای بهبود سطح  مهارت‌هایشان، هر روز تمرین های کوتاه و موثر داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر  پیرامون نحوه ثبت نام و زمانبندی کلاس ها می‌توانید همه روزه از ساعت 10 الی 20 با آموزشگاه موسیقی گام تماس بگیرید.

آشنایی با انواع گیتار

آموزش گیتار در کرج

به طورکلی اگر به خوانندگی علاقه‌مند هستید، معمولا سبک پاپ که به دو صورت فینگر استایل و پیک استایل هست. و اگر به اجرای قطعاتی از رپراتوار کلاسیک علاقه‌مندید مانند باخ، تارگا، آلبنیز و …. طبیعتا سبک کلاسیک مورد نظر شماست. همینطور اگر به موسیقی اسپانیایی علاقه مند هستید سبک گیتار فلامنکو برای شما جذاب خواهد بود. در گیتار الکتریک قطعات اجرایی کاملا قابل تشخیص از دیگر سبک هاست و هنرجوی علاقه مند برای تشخیص آن دچار مشکل نمیشود، هرچند گیتار الکتریک در سبک های متفاوتی قابل استفاده اما سبک اصلی اجرا این ساز موسیقی راک می باشد. (سبک های دیگر، هوی متال، بلوز، جز، پاپ، راکو هیپ هاپ و ….)

مطالعه بیشتر: آموزش سبک‌ آواز پاپ و کلاسیک و ایرانی در کرج

جهت آشنایی با انواع گیتار و ساختار آنها با ما همراه باشید.

گیتار کلاسیک


این گیتار  از 3 سیم نایلونی و 3 سیم روکش فلزی مجموعا 6 سیم تشکیل شده است.

آموزش گیتار در کرج

این گیتار در واقع نوعی از گیتار آکوستیک است. (تمامی سازهایی که بدون واسطه انرژی الکتریسیته کار می‌کنند و تقویت صدا توسط بدنه خود ساز انجام میشود جزو خانواده سازهای آکوستیک محسوب می‌شوند.) اما بدنه آن از گیتار آکوستیک کوچکتر است.

(به غیر از اینکه سازهایی که از انرژی الکتریسیته استفاده نمی‌کنند ساز آکوستیک نام دارند، در میان انواع گیتار نوعی با کاسه بزرگتر از معمول و سیم‌های تماما فلزی وجود دارد که گیتار آکوستیک نام دارد هر چند که بقیه انواع گیتار که با برق کار نمی‌کنند هم جزو دسته سازهای آکوستیک قرار می‌گیرند.)
گیتار کلاسیک نسبت به سازهای ارکسترکلاسیک قدرت صدای کمتری دارد.

آموزش گیتار از مبتدی تا حرفه ای در کرج

آموزش گیتار در کرج

برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار گیتار یاد بگیرند نیز این گیتار می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این گیتار به نوازنده امکان اجرای اثر با ملودی‌های پیچیده و با بافت هارمونیک و اجرای چندین نت همزمان را می‌دهد.
تفاوت این گیتار با گیتار فلامنکو در این است که صدای گیتار فلامنکو اصطلاحا تیز تر یا زنگ‌دار است ولی صدای این گیتار گردتر و عمیق‌تر است. این تفاوت به دلیل چوب به کار رفته و پل‌بندی داخل بدنه و فاصله صفحه رویی و پشتی در 2 نوع گیتار است.
نوعی از گیتارها هستند که قسمت بالایی بدنه دارای انحنا می‌باشد که cutaway نام دارند و برای اجرای ملودی‌ها در فرت‌های پایین طراحی شده.
این مدل گیتار بعضا دارای پیکاپ نیز می‌باشد. نوازندگی گیتار در کشورهای اروپایی به شیوه آکادمیک تا سطح دکترا نیز ارائه می‌شود.

گیتار آکوستیک

در ظاهر این گیتار شبیه گیتار کلاسیک است ولی سیم‌های این گیتار فلزی است این سبب می‌شود صدای آن زنگ دار و مناسب برای سبک موسیقی بلوز، راک، کانتری و فولک باشد.

آموزش گیتار در کرج


کاسه تولید صدای آن بزرگ‌تر و دسته این گیتار از گیتار کلاسیک باریکتر می‌باشد. به لحاظ تعداد سیم وترتیب قرار گرفتن نتها تمام انواع گیتار با یکدیگر یکسان می‌باشند. اما از نظر انواع تکنیک‌های اجرایی تفاوت‌هایی دارند. طبیعتا دسته باریک گیتار آکوستیک و سیم‌های فلزی آن برای نحوه انگشت‌ گذاری و اجرای تکنیک‌های متفاوتی طراحی شده.

گیتار فلامنکو

نوع اسپانیایی این ساز با نام گیتار فلامنکو شناخته شده است. این نام برگرفته از سبک فلامنکو است که زمانی اسپانیایی‌ها این سبک را با سازهای دیگری می‌نواختند. به عبارت دیگر فلامنکو یک سبک موسیقی است که برای اجرای آن از گیتار نیز می‌توان استفاده کرد همچنان که آواز مخصوص خود را نیز داراست.

جنس چوبی که در ساخت این گیتار استفاده می‌شود و پل بندی داخل کاسه آن و اندازه انحناء پشت دسته آن و بعضا فاصله سیم‌ها با دسته با گیتار کلاسیک متفاوت است. نوازندگی گیتارفلامنکو به اجرای صحیح دستگاه‌های موسیقی فلامنکو و رعایت کمپاس‌های آن‌ها (عناصر ریتمیک خاص مختص به این سبک) وابسته می‌باشد.

 

گیتار الکتریک

 

گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن توسط تقویت کننده الکتریکی کم و زیاد می‌شود و تغییر می‌کند(غیر از تغییر قدرت صدا توانایی تغییررنگ و جنس صدا را نیز دارا می‌باشد) و با گیتار کلاسیک و آکوستیک بسیار متفات می‌باشد. طرفداران سبک‌های موسیقی راک، متال،جز، هیپ هاپ، بلوز و پاپ از این گیتار استفاده می‌کنند که رل اصلی را در سبک‌های متال، راک و بلوز بازی می‌کند.

این گیتار به راحتی توان هم نوازی با درامز و بیس را دارد. بنابراین هنگام همنوازی به مشکل دینامیکی نیز برخورد نمی‌کند. ارتعاشاتی که به سیم‌های این گیتار وارد می‌شود توسط قطعه‌ای به نام پیکاپ به سیگنال‌های برقی مبدل می‌گردد ودر مسیر اتصال این گیتار و دستگاه تقویت‌کننده معمولا دستگاه افکت قرار می‌گیرد که به نوازنده امکان انتخاب جنسهای صوتی مختلف را می‌دهد.

 

آموزش گیتار در کرج


گیتار بیس


این گیتار بسیار شبیه به گیتار الکتریک می‌باشد اما دارای دسته بلندتری است. طول این گیتار معمولا یک متر و ده سانت است. شکل معمول آن 4 سیم دارد (ندرتا پنج یا شش سیم) که از نظر دامنه صوتی صداهای بم تری از گیتار الکتریک دارد. بنابراین نت نویسی آن روی کلید فا است که مختص سازهایی با صدای بم می‌باشد

این گیتار به جهت تولید صدای پایینتر در سبک‌های پاپ و راک جایگزین کنترباس (بم ترین ساز زهی آرشه‌ای) شد. این گیتار یکی از سازهای پایه در این ارکسترها است و نقش اساسی را در القای الگوی ریتمیک دارد. در غالب مواقع نتهای وابسته به هارمونی قطعه را اجرا می‌کند. کوک آن از بم به زیر همانند 4 سیم بم گیتار کلاسیک است (می لا ر سل ) اما یک اکتاو بم تر

 

آموزش گیتار به بانوان و کودکان

آموزش گیتار در کرج


آموزشگاه موسیقی گام
برای آن دسته از کودکان و یا بانوانی که علاقه‌مند به آموزش گیتار در کرج  توسط مدرس خانم می‌باشند این امکان را فراهم کرده تا آموزش گیتار به بانوان و کودکان توسط مدرس خانم کلاس‌های خصوصی یا گروهی خود را بگذرانند.

برگذاری کلاس های آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف از مبتدی تا حرفه ای، از ارکان اصلی آموزش در آکادمی تخصصی گیتار آموزشگاه گام موزیک است.

بهترین کلاس گیتار در کرج

اهمیت شرکت در کلاس گیتار در کرج از جنبه های زیادی مورد بررسی قرار گرفته استکه سعی داریم بطور مختصر برایتان شرح دهیم.
همه ی ما از اثرات مثبت و فوایدی که گوش کردن موسیقی، یادگیری و نواختن آن بر مغز و عملکرد ذهن دارد آگاهیم. طبق مطالعات صورت گرفته در طی سال‌های گذشته ثابت شده است که فراگیری و آموزش یک ساز موسیقی در هر سنی می‌تواند از کند شدن و کاهش عملکرد ذهن جلوگیری کند.

هرچه آموزش‌ها را از سنین کمتری آغاز کنید کارایی دهن خود را بالاتر می‌برید. اگر از اساتید و پیشکسوتان این عرصه بپرسید هرگز برای یادگیری یک مهارت موسیقی جدید دیر نیست. صرفه نظر از هر سن و سالی که دارید مهم شوق و علاقه یادگیری در شماست. طیق تحقیقات بر روی افرادی که به ساز گیتار علاقه دارند و آن را می‌نوازند مشخص شده است که این گروه در طی نواختن ساز گیتار از از ذهن خودآگاه خود دور شده و تحت ضمیر نا خودآگاه خود به صورت غیر ارادی از توانایی و مهارت خود استفاده می‌کنند.

آموزش خصوصی گیتار در کرج

آموزش گیتار در کرج

از طرف دیگر آموزش گیتار در کرج از جمله آموزش‌هایی است که تسلط و فراگیری آن می‌تواند بر میزان کاهش و کنترل استرس نیز تاثیر مثبت بگذارد. از جمله اثرات مثبت دیگر آموزش گیتار تغییرات در سطح الگوهای فکری و آرامش بیشتر در فرد نوازنده می‌شود. همچنین یادگیری و شرکت در کلاس گیتار در کرج کاهش  میزان درد است! بله کاهش درد.
این موضوع حقیقت دارد که نواختن گیتار و یا گوش سپردن به قطعاتی که با گیتار نواخته شده است، منجر به احساس ارامش و کاهش درد در افراد می‌گردد.
در این خصوص می‌توانید با یک روانشناس هم صحبت کنید صحت این مطلب طی تحقیقات و بررسی‌های انجام شده اثبات شده است. اگر دوست دارید همیشه فردی خلاق باشید پس در کلاس گیتار در کرج چه به صورت خصوصی و چه به صورت گروهی شرکت کنید. در این راستا آموختن و فراگیری نواختن گیتار و اموزش پیانو در گام موزیگ کرج بسیار به بهبود و افزایش قدرت خلاقیت شما کمک می‌کند.

آکادمی گام با آموزش سنتور در کرج، آموزش تخصصی گیتار در کرج، آموزش موسیقی در کرج و سایر سازها همراه با جدیدترین متدهای آموزشی و تکنیکال در خدمت شما عزیزان علاقمند به فراگیری موسیقی می‌باشد. 

 

آموزش گیتار در کرج

مشاهده ویدئو آموزش گیتار

 

 

28 نظر
  • زهرا بیات
    نوشته شده در 14:08h, 27 آوریل پاسخ

    سلام وقت بخیر
    آیا برای آموزش گیتار کلاسیک باید ساز دیگری رو بلد باشیم ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:09h, 02 ژانویه پاسخ

      درود بر شما زهرای عزیز. آموزش گیتار در صورتی که مبتدی باشید با به روزترین متدها توسط اساتید مجرب گام به شما ارائه میشود. بنابراین نیاز به پیش زمینه خاصی ندارید.

  • فرشته
    نوشته شده در 21:07h, 29 آوریل پاسخ

    به تازگی در آموزشگاه گام مشغول آموزش گیتار کلاسیک هستم و از استاد عزیزم ممنونم

    • GammMusic
      نوشته شده در 14:41h, 01 نوامبر پاسخ

      درود بر شما فرشته عزیز. به گام موزیک خوش آمدید امیدواریم پیروز و موفق باشید.

  • افشین محمودی
    نوشته شده در 16:01h, 30 آوریل پاسخ

    خیلی ممنونم که انواع ساز گیتار رو در این مقاله مطرح کردید خیلی کاربردی و مفید بود ممنونم از سایت خوبتون

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:08h, 11 اکتبر پاسخ

      درود برشما جناب محمودی عزیز. از همراهی شما متشکریم.

  • افسانه شاهوردی
    نوشته شده در 17:50h, 02 می پاسخ

    گیتار کلاسیک برای افرادی که مبتدی هستن و تازه شروع به یادگیری ساز گیتار کردن مفید تر و کاربردی تره پیشنهاد میدم با گیتار کلاسیک شروع کنید

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:14h, 24 اکتبر پاسخ

      درود بر شما افسانه عزیز. بله کاملا درست می‌فرمایید.از همراهی شما متشکریم.

  • علی باقری
    نوشته شده در 10:20h, 03 می پاسخ

    گیتار آکوستیک خیلی به گیتار کلاسیک شبیه هست فقط به خاطر زنگ دار بودن صداش بیشتر برای سبک موسیقی راک از این گیتار اکوستیک استفاده میشه

    • GammMusic
      نوشته شده در 14:30h, 01 نوامبر پاسخ

      درود بر شما علی عزیز. با تشکر از همراهی و اطلاعات مفید شما

  • فاطمه باقری
    نوشته شده در 17:55h, 05 می پاسخ

    سلام برای شروع آموزش گیتار کدوم یکی از انواع گیتارو که معرفی کردید پیشنهاد میدید ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید ?

    • GammMusic
      نوشته شده در 14:19h, 17 اکتبر پاسخ

      درود بر شما خانم باقری عزیز. این موضوع تا حدی به سبک گیتارمورد علاقه شما هم ارتباط دارد.اما در این خصوص پیشنهاد ما این است که با مشاوران آکادمی گام موزیک با شماره های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ هم مشاوره ای انجام بدهید.

  • نازی فراستی
    نوشته شده در 20:30h, 07 می پاسخ

    ساز گیتار در گشور ما از سازهای محبوب هست که خیلی بهتره که کودکان از سنین پایین شروع به آموزش این ساز کنند

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:02h, 11 اکتبر پاسخ

      درود بر شما نازی عزیز. بله کاملا درست می‌فرمایید.

  • زهرا حسینی
    نوشته شده در 21:38h, 08 می پاسخ

    سلام برای آموزش گیتار در سطح مبتدی شما کدوم گیتار رو پیشنهاد میدهید ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:01h, 11 اکتبر پاسخ

      درود بر شما زهرای عزیز. پیشنهاد ما برای دریافت بهترین راهنمایی این هست که با کارشناسان ما از طریق شماره های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیرید.

  • لیلا ابهری
    نوشته شده در 14:17h, 09 می پاسخ

    سلام وقتتون بخیر من فرزند ۵ ساله دارم و تصمیم دارم برای آموزش گیتار در آموزشگاه شما ثبت نامش کنم یه راهنمایی میخواستم که کدوم یک از انواع گیتار رو باید برای ابتدای کار براش تهیه کنم ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 13:43h, 19 سپتامبر پاسخ

      درود بر شما خانم ابهری عزیز. از اینکه ما را برای آموزش اصولی و تکنیکی گیتار فرزندتان انتخاب کردید سپاسگذاریم. در این خصوص بهتر هست که با کارشناسان از طریق ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

  • ناصر صفرزاده
    نوشته شده در 15:14h, 10 می پاسخ

    سلام وقت بخیر انواع گیتاردر این مطالب معرفی شده آیا همه ی این موارد در آنوزشگاه شما آموزش داده می شود برای کسی که مبتدی است کدام نوع از انواع گیتار رو پیشنهاد میکنید ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 11:14h, 25 آگوست پاسخ

      درود بر شما آقای صفرزاده گرامی. بله ما اموزش گیتار را به کاملترین شکل ممکن در آکادمی گام ارائه می‌دهیم. اما توجه به سبک نواختن و علاقمندی و استعداد افراد آموزش سبک مورد نظر انجام می‌پذیرد.

  • هانیه اشرفی
    نوشته شده در 12:11h, 12 می پاسخ

    سلام وقت بخیر آموزش گیتار معمولا چقدر زمان میبره امکانش هست فقط برای ترم تابستان بچه ها ثبت نام بشن ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 10:59h, 25 آگوست پاسخ

      درود بر شما خانم اشرفی عزیز. در این خصوص لطفا با کارشناسان ما از طریق شماره های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیریدتا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

  • لیلا
    نوشته شده در 10:41h, 09 فوریه پاسخ

    سلام من شنیدم در آموزشگاه گام موزیک مدرک فارغ التحصیلی برای دوره آموزش گیتار توی کرج میدین ، درسته ؟ میشه بیشتر راهنمایی کنید

    • GammMusic
      نوشته شده در 10:48h, 09 فوریه پاسخ

      درود بر شما لیلای عزیز. بله ما در گام موزیک برای آموزش گیتار در کرج طرح درس و آمزمون داریم و پس از دوره آموزشی تدریس گیتار به هنرجویان مدرک هم اعطا می‌کنیم.

  • محیا
    نوشته شده در 15:38h, 06 مارس پاسخ

    سلام میخواستم در مورد ثبت نام ترم بهار آموزش گیتار آموزشگاهتون راهنماییم کنید. و اینکه مطالبتون خیلی عالی بود ممنون

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:40h, 06 مارس پاسخ

      درود بر شما محیا عزیز. در مورد کلاس های ترم بهار آموزش گیتار گام موزیک لطفا از طریق شماره‌های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳- ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم. و اینکه ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالب رو مطالعه کردید. موفق باشید

  • دانیال
    نوشته شده در 15:48h, 06 مارس پاسخ

    سلام میخواستم از استادعزیزم که آموزش گیتار منو به عهده داره و صبورانه هر جلسه ایرادهای منو برطرف میکنه تشکر کنم. واقعا از آموزشگاه گام و کادر آموزشی تون تشکر میکنم

    • GammMusic
      نوشته شده در 10:01h, 09 مارس پاسخ

      درود بر شما دانیال عزیز. از همراهی شما با گام موزیک خرسندیم. موفق باشید

ارسال دیدگاه