آموزشگاه موسیقی گام

 

آموزش هارمونیکا در کرج

آموزش هارمونیکا در کرج

آموزش هارمونیکا در کرج

آموزش هارمونیکا در کرج یا همان سازدهنی در آموزشگاه موسیقی گام توسط اساتید برجسته این ساز برگزار می‌گردد. ساز هارمونیکا سازی است که خیلی از ما در دوران کودکی نمونه اسباب بازی آن را داشتیم.  این ساز اکنون به یکی از محبوب‌ترین سازها بدل شده است. در ادامه به معرفی این ساز و معرفی سبک‌های این ساز محبوب می‌پردازیم.

آموزش هارمونیکا در کرج

 تدریس هارمونیکا در کرج

آشنایی با ساز هارمونیکا (ساز دهنی)

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این ساز کوچک به این سرعت جای خود را در دل دوستداران موسیقی باز کند. سازی که خیلی از ما در دوران کودکی نمونه اسباب بازی آن را داشتیم و اکنون به یکی از محبوب‌ترین سازها بدل شده.
شاید اولین سازندگان این ساز تصور نمی‌کردند که روزی این ساز به تمامی سبک‌های موسیقی وارد شود. حتی آهنگساز بزرگ برزیلی، ویلا لوبوس یک کنسرتوی سه موومانی برای این ساز بنویسد. امروزه شاید هیچ سازی این گستردگی و تنوع رنگ صوتی ساز دهنی (هارمونیکا) را نداشته باشد.
این تنوع خیره کننده باعث شده که اکثر نوازندگان حرفه‌ای سازدهنی(هارمونیکا)، کلکسیونرهای این ساز نیز باشند. چرا که حتی سازهای تولید شده یک کمپانی، دارای کاراکتر و رنگ صوتی و شخصیت منحصر به فرد خود هستند. نوازندگان نمی‌توانند از وسوسه داشتن تنوع رنگ صوتی چشم‌پوشی کنند.

آموزش سازدهنی در کرج - تدریس سازدهنی در کرج

در هنگام تدریس هارمونیکا یا سازدهنی دقت و عمل به برخی ویژگی‌ها بسیار حائز اهمیت است. بهترین استاد آموزش هارمونیکا در کرج به خوبی میداند که آشنایی با نت‌ها و مقیاس‌ها تا چه میزان بر تسلط و توانمندی هنرجو تاثیر دارد. بنابراین بهترین روش‌ها و سبک‌های آموزشی هارمونیکا را در گام موزیک بکار گرفته‌ایم تا هنرجو بتواند نت‌ها در هنگام شرکت در کلاس سازدهنی تشخیص داده و هنگام تمرین بهترین مقیاس‌ها را به اجرا در بیاورد.

آموزش هارمونیکا در کرج

در زمینه آموزش هارمونیکا یا سازدهنی در آموزشگام تخصصی موسیقی گام موزیک، دقت و تاکید بر روی برخی ویژگی‌ها در هنگام تدریس سازدهنی در کرج از موارد مهم در هنگام شرکت در کلاس آموزش سازدهنی تلقی می‌گردد.
اصلی‌ترین نکته که باید توسط استاد خوب آموزش سازدهنی در کرج  بدرستی به هنرآموزان عنوان شود تکنیک‌های درست نفخ و جا به جا کردن دهان به آنهاست. این تکنیک بعنوان گامی مهم در آموزش سازدهنی است. اینکه هنرآموزان چگونه باید بگیرند تا بصورت اصولی و تکنیکی در هنگام نواختن سازدهنی نفخ کنند و دهان خود را به چه صورت صحیحی بر روی ساز قرار دهند تا صداهای مختلف تولید کنند از ملزومات ابتدایی آموزش سازدهنی است.

کلاس سازدهنی در کرج - کلاس هارمونیکا در کرج

از آنجایی که درمباحث آموزش هارمونیکا، سبک‌های مختلفی بسته به علاقه ی هنرجویان جهت آموزش و یادگیری وجود دارند ما در اموزشگاه گام موزیک سعی کردیم که پاسخگوی تمام طیف و سبک‌های مورد علاقه هنرجویان خود باشیم. بنابراین کلاس‌های هارمونیکا در آموزشگاه گام کرج شامل تدریس و آموزش تمامی سبک ها از جمله بلوز، جاز، کلاسیک و پاپ می‌باشد.
طبق برنامه های آموزش کلاس های سازدهنی در آکادمی گام هنرآموزان باید در ابتدا با این سبک‌های هارمونیکا آشنایی اولیه پیدا کنند تا بتوانند استعداد و علاقه خود را از بین آنها پیدا کنند. اهمیت شرکت در کلاس هارمونیکا  در کرج از آنجایی بیشتر نمود پیدا می‌کند  که درهر سبکی  برخی ویژگی‌ها از موارد مهم و قابل توجه بحساب می آیند که  حتما باید در کلاس و زیر نظر استاد خوب هارمونیکا در کرج آموزش داده شود.

معرفی سبکهای نوازندگی ساز هارمونیکا (سازدهنی)

در این نوشته‌ی کوتاه، فرصت معرفی و بررسی تمام سبک‌ها و انواع مختلف سازدهنی (هارمونیکا) وجود ندارد پس به فراگیرترین و مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. مهم‌ترین و شناخته شده ترین سبک‌های نوازندگی این ساز؛ بلوز،کانتری،جز،کلاسیک و پاپ هستند. 

آموزش نوازندگی ساز هارمونیکا سبک بلوز در کرج

سبک بلوز (BLUES)
به عقیده بسیاری از نوازندگان، بلوز مهم‌ترین سبک نوازندگی هارمونیکاست و رنگ و تکنیک‌های آن معرف اصالت این ساز است. این سبک زیر شاخه‌هایی مثل Chicago Blues و Chromatic Blues وPiedmont Blues و … دارد. عمدتا نوازندگی در این سبک بوسیله‌ی هارمونیکای دیاتنیک ده سوراخ انجام می‌شود.
گاهی در این سبک از ساز کروماتیک نیز استفاده می‌شود خصوصا در سبک Chromatic Blues که مشخصه‌ی اصلی آن استفاده از ساز کروماتیک است. 

آموزش نوازندگی ساز هارمونیکا سبک جاز در کرج

سبک JAZZ
در این سبک عمدتا از ساز کروماتیک استفاده می‌شود و بعضی از کمپانی‌های معتبر تولید سازدهنی به صورت اختصاصی سازهایی برای این سبک طراحی کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت هوهنر ساز CX12 JAZZ را تولید کرده است. گرچه این بدان معنی نیست که از دیگر مدل های ساز کروماتیک نمی‌توان در این سبک استفاده کرد. قطعا هر نوازنده‌ای بنا بر سلیقه و رنگ صوتی مورد علاقه‌اش از انواع دیگرسازهای کروماتیک استفاده می‌کند.

جهت اطلاع از آموزش هارمونیکا در کرج – آموزش سازدهنی در کرج با آموزشگاه موسیقی گام تماس بگیرید. 

آموزش نوازندگی ساز هارمونیکا سبک کلاسیک در کرج

سبک کلاسیک
عمدتا در این سبک، قطعات موسیقی کلاسیک برای این ساز تنظیم می‌شوند. اما قطعاتی هم برای این ساز توسط آهنگسازان معاصر نوشته شده است.
به عنوان مثال ویلا لوبوس آهنگساز معروف برزیلی یک کنسرتو برای برای این ساز نوشته است. نمونه صوتی اجرای قطعه‌ی رقص مردگان اثرکامی سن سانس آهنگساز بزرگ فرانسوی است. تمام بخش‌های صوتی این اثر برای انواع مختلف هارمونیکا تنظیم شده و به زیبایی اجرا شده است.
در این سبک از ساز کروماتیک استفاده می‌شود و با وجود سازهای بسیار نفیس و پیشرفته‌ای که کمپانی‌های معتبر ساخته‌اند، میتوان قطعات کلاسیک را با ظرافت بالایی اجرا کرد.
از نوازندگان مطرح این سبک میتوان به Franz Chmel و Larry Adler اشاره کرد.

آموزش نوازندگی ساز هارمونیکا سبک پاپ در کرج

سبک پاپ
این ساز به راحتی راهش را به قطعات پاپ در تمام نقاط جهان باز کرد. رنگ صوتی ویژه و خصوصیت آوازگونه، این ساز را به یکی از بهترین تکنوازهای قطعات پاپ تبدیل کرد. عمدتا در قطعات پاپ از ساز کروماتیک استفاده می‌شود اما ساز دیاتیک هم سهم خودش را از قطعات پاپ داراست.
برای نمونه‌های شنیداری قطعات پاپ ایرانی می‌توان قطعه آهنگ کودکانه (بوی عیدی) فرهاد که یکی از خاطره انگیزترین قطعات موسیقی ایرانی است و نیز اجرای زیبای هارمونیکا در قطعات پاپ ایرانی چند سال اخیر ایران را نام برد.

آموزش ساز دهنی در کرج - آموزش هارمونیکا در کرج در آموزشگاه موسیقی گام

در آموزش تکنیکی هارمونیکا (سازدهنی) بسته به اینکه هنرجویان در گروه آموزشی کودکان هستند یا بزرگسالان، سرعت تدریس و آموزش مباحث درسی در کلاس سازدهنی در کرج بسته به مواردی همچون سطح هنر آموز و هدف یادگیری او، میزان تسلط و آشنایی قبلی با کلاس هارمونیکا در کرج و استعداد فراگیری افراد متفاوت است.

جهت اطلاع از برگزاری کلاس‌های آموزش هارمونیکا یا سازدهنی با آموزشگاه موسیقی گام در کرج تماس حاصل نمایید.

مشاهده ویدئو آموزش هارمونیکا

 

در پایان ویدیوی زیر را باهم مشاهده می‌کنیم (اجرای زیبای Larry Adler با همراهی Antonio Serrano)

 

آموزشگاه موسیقی گام با بهره گیری از بهترین اساتید آموزش موسیقی از جمله ساز هارمونیکا شما عزیزان را به فراگیری این ساز محبوب دعوت می‌نماید.

آموزش پیانو

آموزش گیتار

آموزش درامز

آموزش تار 

 

23 نظر
  • علی پایداری
    نوشته شده در 13:51h, 24 آوریل پاسخ

    به نظر من سبک BLUES یکی از بهترین سبکهای نوازندگی هارمونیکاست

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:12h, 11 اکتبر پاسخ

      درود بر شما علی عزیز. ممنون که نظر خودتون رو با علاقمندان یادگیری موسیقی در میون می‌گذارید.

  • پریسا محمدی
    نوشته شده در 15:54h, 30 آوریل پاسخ

    سلام و عرص ادب من از هنزجویان شما در آموزش ساز دهنی به سبک کلاسیک هستم زدن این ساز به نظر ساده و راحته ولی واقعا مشکله و یادگیریش قوانین و تکنیکهای خاص خودش رو داره ولی من عاشق این ساز هستم

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:01h, 15 نوامبر پاسخ

      درود بر شما پریسای عزیز. داشتن علاقه شرط اصلی یادگیری موسیقی هست و تمرین و ممارست نیزمی‌تواند سخت ترین تکنیک ها را هم به آسانترین آنها تبدبل کند.موفق باشید.

  • حامد فرشچی
    نوشته شده در 17:33h, 02 می پاسخ

    شنیدن قطعه پاپ بوی عیدی اثر فرهاد چقدر لذت بخشه قطعا یکی از خاطره انگیز ترین قطعات موسیقی ایرانیست

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:07h, 01 نوامبر پاسخ

      درود بر شما حامد گرامی. بله یکی از به یادماندنی ترین قطعات موسیقی ایران است.

  • احمد ظریف
    نوشته شده در 16:40h, 04 می پاسخ

    ساز هارمونیکا یا ساز دهنی یکی از سازهایی است که همه ما در دوران کودکی ازش خاطره داریم سازی که به نظر خیلی ساده میاد ولی تکنیک و پیچیدگی خاص خودش رو داره

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:13h, 07 نوامبر پاسخ

      درود بر شما احمد عزیز. بله درست میفرمایید سازدهنی سازی نوستالژیک و خاطره انگیزو در عین حال تکنیکال است که برای نواختن نیاز به آموزش اصولی دارد با تشکر از همراهی شما

  • امید کاسبی
    نوشته شده در 17:34h, 05 می پاسخ

    من عاشق ساز هارمونیکا به سبک بلوز هستم چون تکنیکهاش خیلی اصیله و خوشحالم که مشغول یادگیری این ساز در آموزشگاه گام هستم

    • GammMusic
      نوشته شده در 15:03h, 24 اکتبر پاسخ

      درود بر شما امید عزیز. با تشکر از همراهی شما با آکادمی گام موزیک. پیروز و موفق باشید.

  • پروانه
    نوشته شده در 21:29h, 08 می پاسخ

    سلام وقت بخیر آیا آموزش هارمونیکا برای کودکان زیر ۴ سال مناسب هست ؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 13:35h, 17 اکتبر پاسخ

      درود بر شما پروانه عزیز. بهترین زمان برای شروع و آموزش هارمونیکا همچنین استعدادیابی موسیقی کودکان از سنین کودکی و همین بازه سنی است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر با مشاوران ما از طریق شماره های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ – ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیرید.

  • فرحناز
    نوشته شده در 15:41h, 10 می پاسخ

    آموزش سازدهنی به سبک پاپ رو خیلی دوست دارم مخصوصا قطعه باب بوی عیدی فرهاد ?

  • قاسم تویسرکانی
    نوشته شده در 15:09h, 12 می پاسخ

    سلام و عرض ادب میشه همزمان برای آموزش هارمونیکا چن سبک رو یاد گرفت یا برای افرادی که تازه میخوان شروع کنن باید یه سبک باشه؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 13:06h, 19 سپتامبر پاسخ

      درود بر شما جناب تویسرکانی. برای کسب بهترین راهنمایی در مورد سوالتون لطفا با مشاوران ما با شماره های ۰۲۶۳۴۲۱۲۲۰۳ و ۰۲۶۳۴۲۱۰۲۹۶ تماس بگیرید.

  • الهام قدرتی
    نوشته شده در 17:01h, 06 جولای پاسخ

    من خیلی بهش علاقه دارم یکی از ساز هاس محبوبمه هارمونیکا رو اگر بخوایم کامل یاد بگیریم چقدر باید زمان بزاریم براش میشه لطفا یه توضیحی بدین؟

    • GammMusic
      نوشته شده در 11:17h, 15 آگوست پاسخ

      درود بر شما الهام عزیز. صرف زمان داشتن علاقه و تمرین مستمر شرط اصلی یادگیری اصولی و کامل است. هرچه تلاش و زمان بیشتری بگذارید نتایج بهتری هم بدست می‌آورید.

  • آرمین
    نوشته شده در 15:34h, 31 اکتبر پاسخ

    به همه علاقمندان آموزش سازدهنی پیشنهاد می‌کنم سبک کلاسیک رو دنبال کنن واقعا زیبا و کاربردی هست

    • GammMusic
      نوشته شده در 16:09h, 02 نوامبر پاسخ

      درود بر شما آرمین عزیز. با تشکر از ابراز علاقه و پیشنهاد به سبک مورد نظرتون. موفق باشید

  • نیوشا رضوی
    نوشته شده در 14:54h, 05 نوامبر پاسخ

    من از بچگی علاقه زیادی به سازدهنی داشتم. از وقتیدر کلاس خصوصی آموزش هارمونیکا شرکت کردم میتونن بگم به این علاقه قلبی در نواختن سازدهنی رسیدم. ممنونم از استاد خوب آموزش سازدهنی بخاطر صبر و خلاقیتی که در آموزش دارند

    • GammMusic
      نوشته شده در 18:25h, 08 نوامبر پاسخ

      درود بر شما نیوشا عزیز. به شما برای تلاش و دنبال کردن آرزوی کودکیتان تبریک میگوییم و برای همراهی با گام موزیک سپاسگذاریم. موفق باشید

  • محمد ابراهیمی
    نوشته شده در 16:39h, 05 دسامبر پاسخ

    به نظر من فقط یادگیری یک سبک سازدهنی نمیتونه حق مطلب و کاربرد حرفه ای این ساز رو ادا کنه. این ساز در عین کوچک بودن دتیای وسیعی از حس خوب نواختن رو در خودش داره

    • GammMusic
      نوشته شده در 16:35h, 07 دسامبر پاسخ

      درود بر شما محمد عزیز. کاملا درست میفرمایید برعکس اندازه کوچک این ساز خلاقیت های زیادی در نواختن آن در سبک های مختلف وجود دارد. با تشکر از ابراز نظر و همچنین ذوق موسیقیایی شما

ارسال دیدگاه